Bali, here we are - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu Bali, here we are - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu

Bali, here we are

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Timo & Marianne

16 Februari 2012 | Indonesië, Kuta

We zijn er!

Na 12 uur gereisd te hebben naar Kuala Lumpur, daarna de overstap naar Denpasar waren we uiteindelijk om 2 uur (lokale tijd) in ons hotel 'Malati View'. En wat waren we moe! Ik kon niet echt slapen in het vliegtuig want het lag niet echt geweldig goed. Wel kregen we telkens lekker te eten en konden we films kijken, games spelen, etc.

Toen we het vliegtuig uitkwamen, merkten we gelijk hoe klam en klef het hier was. 30 graden én zon, pfoe, dat is me toch heet! Toen we naar buiten kwamen stonden er allemaal mensen om anderen op te halen, er waren taxichauffeurs die vroegen 'taxi?'.
We zijn bij de taxicentrale bij het vliegveld een ticket wezen kopen voor 45.000 Rp (ongeveer 4 euro) naar Kuta. Als je namelijk niet bij het loket koopt, loop je de kans dat de taxichauffeur je afzet. Dat is dus nu niet gebeurd. In de taxi merkten we al dat het echt superdruk en chaotisch is in het verkeer hier. Het is echt bizar: iedereen rijdt links en kijkt maar waar hij/zij tussen kan komen. Er zijn verder geen regels en brommertjes komen gewoon langs je gereden.

Toen we onze spullen op onze kamer hadden (gelukkig waren de medewerkers zo vriendelijk om deze loodzware tassen de trap op te tillen), gingen we even kort relaxen, insmeren en Kuta verder verkennen, lopend, want we zitten vlak bij de grote 'winkels' en het strand! We merkten al gelijk dat we op straat door iedereen werden aangesproken: 'massage?' 'pedicure?' 'hello darling' en zo verder. En dat een straat van bijna een kilometer lang (elke 5 meter). Je wordt er niet goed van, haha! Het is ook lastig om dan te negeren of nee te zeggen vind ik. De taxichauffeurs ook trouwens, die rijden door de straat heen en toeteren om je aandacht te vragen of je bv. een taxi nodig hebt. De mensen zijn wel heel erg behulpzaam en vriendelijk, dat wel, maar het komt nu een beetje opdringerig op me over. Ik moet daar denk ik gewoon even aan wennen! :)

We hebben lang gezocht naar een ATM automaat waar we met Maestro geld konden pinnen, dus na heel veel vragen eindelijk geld gepint. Daarna flessen water gehaald en deze in onze kamer gebracht (we hebben een koelkast, jeej!). We wilden nog even naar het strand dus we zijn langs het strand gelopen, echt prachtig! Gegeten bij één van de restaurantjes daar en daarna de mega shopping mall van Kuta in geweest op zoek naar een simkaart. Helaas was de medewerker die over simkaarten ging er pas over 1 uur weer (hij was een dutje doen ofzo?) dus we besloten om terug te gaan naar het hotel, waar ik nu (bijna in slaap vallend) dit reisverslag typ. Ik ben namelijk van woensdagochtend (6 uur - NL'se tijd) tot nu (kwart voor 7 's avonds lokale tijd) wakker. Vermoeiend!
Ik ga nu lekker douchen en m'n bed in, want ik heb m'n slaap hard nodig!

Heel erg bedankt (terima kasih) voor jullie lieve reacties & cadeautjes die ik heb gekregen!

Salam manis Marianne

• 16 Februari 2012 - 11:07

Maria:

Terima Kasih voor dit mooie verslag en succes met het wennen xx Maria

• 16 Februari 2012 - 11:09

Nienke:

Hee Mar, super veel plezier!! Het klinkt ook net een beetje als de verhalen van m'n zusje en die heeft het ontzettend naar haar zin. Dus geniet er van! :) Liefs x

• 16 Februari 2012 - 11:24

Johan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

Het gaat over hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 16 Februari 2012 - 11:43

Thera:

Heey! Super dat je veilig en wel bent aangekomen!!! Nu heerlijk genieten! :-)

• 16 Februari 2012 - 11:52

Marijn:

Fijn dat je lekker ligt te slapen, nu!!!
    Da's ff wennen, zo'n andere cultuur. Jammer dat het zo anders is: heet, klam, zon, vriendelijke mensen, goedkoop. haha...
    En zooooo irritant dat je verschrikkelijk veel roepia's moest pinnen!!!....

• 16 Februari 2012 - 11:56

Lisette:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!! Nu eerst lekker uitrusten en ga dan nog maar veel leuke dingen beleven;)

• 16 Februari 2012 - 13:07

Marianne wat leuk om te lezen!
    Wat vind je er tot nu toe van?:D
    ( ps: sim-pati is een goede simkaart;) 5 cent per smsje. is echt niets. )

Ik zie aluit naar je volgende post,
    havefun!

• 16 Februari 2012 - 13:22

Joke:

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen daar! En wat is het mooi (op je foto's te zien)! :)
    Slaap lekker voor nu en geniet!
    Liefs!

• 16 Februari 2012 - 13:26

Suus Moser:

Leuk leuk leuk!!! Veel plezier! Xxx

• 16 Februari 2012 - 13:40

Roel:

He dame! Goed dat je een reisverslag bijhoudt. Ook leuk voor later.
    Tip: Maak van al je verslagen een word-documentje met daarin (op klein formaat) de foto's die bij dat verslag horen. Heb ik ook gedaan tijdens mijn uitzending naar Bosnie. Was maar goed ook, want "wwwwaarbenjijnupotverrrdrie" wil nog wel eens een hikje geven... en dan ben je wellicht je verslagen kwijt. Verder wens ik jou en je reisgenoten veel sterkte, maar ook veel plezier toe.
    En hulp van Boven. Zullen jullie nodig hebben.

Groet
    Roel

• 16 Februari 2012 - 13:43

Yanky:

Selamat malam, Marianne,
    Selamat datang di tanah air ku( Welkom in mijn mooi vaderland!).
    Je spreekt al een mondje Indonesisch. Goed hoor.
    Ik hoop dat je kan genieten ondanks de drukte, want daarna zal je van de stilte genieten ;-) en mis je de drukte ;-)

Even een tip. Als je iemand vraagt om je te helpen in wat voor situatie dan ook, maar met name je spullen sjouwen. Geeft die persoon een tip. Hoeft niet veel te zijn, ca. Rp. 5000,-.

Als je later een brommer gebruikt, en je wilt parkeren, moet je die parkeerman Rp. 1000,- a 2000,- geven, afhankelijk waar je bent.

Veel plezier!

Salam hangat!
    Yanky

• 16 Februari 2012 - 13:52

Marijn:

Leuk kussentje (op de foto -;)

• 16 Februari 2012 - 15:03

Anke:

Ohmy, Marr, ik ben nu al super jaloers op je zeg! Wat een avontuur gaat dit worden, en wat heb je al mooie foto's! En dan te bedenken dat ik vandaag gewoon een dagje college had, terwijl jij 'even' naar de andere kant van de wereld bent gereisd. Geniet ervan lieve meid, we gaan je hier missen. Maar gelukkig is er skype, dus dat moeten we zeker wat keertjes doen! Ik kijk uit naar je volgende verhalen! Dikke kusjes. xx

• 16 Februari 2012 - 15:17

Romy:

Hey!! echt prachtige foto's!! ik kan me voorstellen dat het klimaat even wennen is!! van min 10 naar plus 30 hihi

enjoy it!

liefs

• 16 Februari 2012 - 17:07

Eelke:

Lieve Marianne,
    Fijn dat je goed aangekomen bent! Echt een hele reis zeg! We hebben gister nog even op het dak van Schiphol vliegtuigen gekeken, die van jou zat er volgens mij nog niet bij..
    Maar nu inderdaad maar lekker slapen, je zou vast erg moe zijn. De foto's zijn echt super vet, wat is het strand mooi daar! Ben wel een beetje jaloers hoor! ;) Zaterdag maar even skypen? Want het is toch 7 uur tijdverschil?
    Kus Eelke

• 16 Februari 2012 - 19:04

Marije:

Yeaah! Je bent aangekomen, super! Leuk om te lezen wat je deze eerste dag al hebt mee gemaakt! Heel veel plezier en succes met t wennen! Lieeeefs!

• 16 Februari 2012 - 20:27

Rob Van Os:

Mooi dat je goed bent aangekomen. Wees maar blij dat ze allemaal links rijden!

• 16 Februari 2012 - 20:48

Ingrid:

Hee meisie!

Wat fijn dat je het zo te horen erg naar je zin hebt en dat je natuurlijk veilig bent aangekomen! Mooie foto's! Heel veel plezier in Bali!
    xxxxx Familie Oerlemans & Mama & Ingrid;D <3

• 16 Februari 2012 - 21:48

Jeanne:

Lieve Marianne, heel erg leuk om al meteen te lezen wat je gedaan hebt en je foto's te zien en een eerste indruk te krijgen!
    Fijn dat Yanky je ook tips geeft over de gebruiken.
    Ik las dat je airco hebt op je hotelkamer.
    Hoop dat je lekker geslapen hebt.
    veel liefs van mama

• 16 Februari 2012 - 23:57

Mirjam:

Heey hey Marianne,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Veel plezier en ik zal alle verhalen lezen.

Liefs mirjam

• 17 Februari 2012 - 08:00

Marijn:

Lekker geslapen? Je bent vast al weer op weg om de cultuur van Bali op te snuiven. Ben benieuwd naar je belevenissen!

• 17 Februari 2012 - 10:11

Marlieke:

Fijn te horen dat je goed bent aangekomen! Het ziet er nu al heeeel mooi uit ! Geniet er lekker van :)
    Groetjes van de hele familie Snijder!

• 17 Februari 2012 - 17:44

Joost & Janneke :

Lieve Marianne,

Fijn om kennis te nemen van je eerste indrukken en te weten dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet vooral met en van elkaar om leerzame (levens) ervaringen op te doen.

Veel liefs J&J

• 17 Februari 2012 - 22:07

Anouk:

Wauw meid ziet er mooi uit hoor!! Heel veel succes en geniet er lekker van!! x

• 19 Februari 2012 - 08:24

Opa En Oma:

mariannewij hebben al gezien dat je een goede reis hebt gehad, maar je was wel blij met je bedgroetjes opa en oma en een dikke kus

• 19 Februari 2012 - 10:16

Kero:

Hoi Marianne, Fijn dat je goed bent aangekomen. Inderdaad, iedereen doet zijn uiterste best om geld aan je te verdienen dus kijk goed uit. Verder is de drukte even wennen, maar wel leuk.

• 22 Februari 2012 - 09:36

Sabine M.:

Wauw ik ben zo jaloers!! hihi Het klinkt echt prachtig. Wel grappig die kleine cultuurshock, alles is anders-idee hihi Gaaf hoor! Nu al een avontuur! En die foto's tof dat je er zoveel maakt, als je extra ruimte nodig hebt dan wil ik je dat wel cadeau doen ;) Maar wel ff zelf zeggen okay? Want ik heb daar geen zicht op.
    Respect voor het volhouden van het wakker blijven girl! Nu ga ik snel je andere verslag lezen :)

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Timo & Marianne

Wij gaan voor 6 weken helpen bij de Kokua Crew op Hawaii bij YWAM (Kona, University of the Nations). Op 20 mei vliegen we via Seattle naar Kona, Hawaii. Op 26 mei verblijven we op de campus van YWAM. Maandag 30 mei is onze eerste werkdag! Timo gaat waarschijnlijk bij de 'grounds' aan het werk en hopelijk kan ik bij het 'Learning Centre' aan het werk met kids :) In het weekend gaan we het prachtige eiland ontdekken! Onze laatste werkdag is 15 juli en op 26 juli vliegen we naar Honolulu, waar we tot 1 augustus zullen blijven. Dan vliegen we naar Aruba waar we onze familie gaan zien: Rob, Désirée, Marloes en Robin en Linde zijn er dan. Gaan we van genieten! We zijn ontzettend dankbaar dat we YWAM op Hawaii mogen dienen! Ondanks een aantal tegenslagen hebben we gemerkt: God zorgt voor ons grin emoticon Dus: niet opgeven als je een verlangen/visie hebt! We're so grateful to serve YWAM UofN Kona in Hawaii! Thanks to the Lord! Liefs, Timo & Marianne

Actief sinds 20 Dec. 2011