Geweldig verjaardagsfeest, veel uitstapjes & relax - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu Geweldig verjaardagsfeest, veel uitstapjes & relax - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu

Geweldig verjaardagsfeest, veel uitstapjes & relax

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Timo & Marianne

09 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

De week is weer voorbijgevlogen.. en ik heb er weer erg van genoten!

Op 2 mei was ik jarig en werd ik ’s ochtends toegezongen met ‘Lang zal ze leven’. Na het ontbijt werd ik overladen met lieve kaartjes en cadeaus van familie en vrienden. Heel erg bedankt allemaal! Ik kreeg van papa en mama een mooie ketting en een oranje T-shirt met ‘er kan er maar EENDJE de koningin zijn’, van opa en oma geld (waar ik mooie zilveren oorbellen van heb gekocht in Ubud), van Timo kreeg ik een elektrische tandenborstel (vanwege te weinig plek in de koffer nog in NL), van zijn ouders en zusje een mooie riem, van m’n oom en tante mooie blauwe oorbellen! Als laatste kreeg ik nog een onbekend cadeau waar geen naam op stond.. alleen een kaartje met gedrukte letters ‘hartelijk gefeliciteerd’ , waar een waardebon in zat voor een concert of musical. Geen naam erbij.. en mama wist ook niet meer van wie deze nu was omdat ze zoveel van allerlei mensen had meegekregen. Geen idee… later sprak ik met Timo en bleek dat ik dit nog van hem had gekregen! :D
Amanda en Jorma gingen daarna een scooter huren en boodschappen doen, mama en ik gingen alles versieren en klaarmaken voor de middag.. want alle kinderen zouden naar de school komen om samen feest te vieren! Ik had bedacht dat we allemaal wel oud-Hollandse spelletjes konden doen met de kinderen: Spijkerpoepen, koekhappen, snoephappen in een bak water, lepel en eirace, toren maken van kaarten en flessenvoetbal. De kinderen vonden het allemaal geweldig en hebben heel erg gelachen en genoten, ze hadden erg lol. Op een gegeven moment kwam er een kindje naar me toe met een cadeau, niet veel later stonden alle kinderen om me heen. We hebben alle kinderen geteld die er waren, in totaal waren er 52! Nog nooit zoveel kinderen gezien in één keer, ook kinderen die eigenlijk niet bij de school hoorden. Ik kreeg veel tekeningen, haarknipjes, elastiekjes, armbandjes (ook zelfgemaakt), koeken met chocolade, 3 kopjes gemaakt van kokosnoot. De meiden gaf ik een knuffel om ze te bedanken maar de jongens wilden graag een hand ;) Na alle cadeautjes was het tijd om een traktatie uit te delen: stroopwafels met limonade! De stroopwafels gingen er wel in!
Iluh had haar mooie jurk aangetrokken die ze van m’n moeder had gekregen..stond haar prachtig!
Op het eind met elkaar stoelendans gehouden, waar ze erg fanatiek in waren! We hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een mooie groepsfoto te maken!
Na de spelletjes geskyped met papa, Eelke, Ingrid en Peter die me toezongen, ik kreeg nog een telefoontje van m’n tante en opa en oma. Met als cadeau van m’n oom en tante dat ik lekker een massage mocht nemen in een spa. Een heerlijk, relaxed vooruitzicht! ’s Avonds heeft mama ons getrakteerd op een etentje in Soka Beach. Konden we haar gelijk het strand daar laten zien. Heerlijke beef steak met wat groenten en frites gegeten en fruit met ijs toe.

Ik heb een hele andere, maar heel bijzondere verjaardag gehad die ik voor geen goud had willen missen! Ik voelde me echt jarig! Ook bedankt voor al jullie sms’jes en berichtjes!

Donderdag zijn mama en ik naar het huis van Ibu Ketut geweest, ze had ons uitgenodigd. Dus mama weer achterop de scooter. Onderweg kwamen we allemaal kinderen tegen die heel blij naar ons zwaaiden en ons begroetten. ’s Middags zijn mama en ik met Ibu Ketut, Elida en haar man Made naar de waterval geweest, waar mama erg van heeft genoten.
De volgende dag gingen we alweer weg, de man van Ibu Ketut heeft ons naar Ubud gebracht omdat Pak Made nog steeds niet helemaal beter was. In Ubud verbleven we in het hotel ‘Nicks pension’, tussen de sawa’s. We hebben geluncht, zijn naar het museum Puri Lukisan geweest, hebben op de Pasar in Ubud souvenirs gekocht, mama heeft leren afdingen! Eerst begon ze bij een mand met 30.000, terwijl die vrouw hem voor 250.000 wilde. Toen zei mama: 30.000? No? Okay. En toen liep ze weg haha. De volgende keren ging het beter en uiteindelijk heeft ze ergens een mand gekocht voor 110.000 Rp, omdat ze wegliep kreeg ze het voor die prijs! Goed gedaan! ’s Avonds zouden we naar de kecak dans (apendans, heel bekend, veel mensen raken hierbij in trance), maar dit ging niet door vanwege een ceremonie. We konden nog kaartjes krijgen voor de Legong en Barong dans, daar zijn we heen gegaan. Mama was al 3 keer gevallen vandaag onder komische omstandigheden. Eerst bij het hotel toen ze wilde betalen, toen bij een opstapje bij Tampaksiring en op het laatst nog toen ze uit de auto stapte en in de berm stapte.. ze bleef met haar rokje haken en viel.. Daud, de chauffeur moest ook erg lachen en zei dat ze wel moest kijken waar ze liep! Erg gelachen.

De volgende ochtend kwam Daud (de chauffeur van Yanky) ons ophalen met het hotel.. Hij nam alleen de bocht achteruit te krap waardoor het achterwiel in het slootje bij het hotel terecht kwam.. gelukkig na hulp van 3 sterke mannen eruit gehaald, zonder beschadigingen!
We gingen naar Tampaksiring, waar we het paleis van de president hebben gezien. Dit is niet voor toeristen bestemd, maar Yanky en Aling hadden geregeld dat we hier mochten kijken, na 3 keer een aanvraag te hebben gedaan. We moesten ook ons paspoortnummer enz. doorgeven. Hierna zijn we naar de Gunung Kawi geweest, waar ik al eerder was geweest. Hier verkochten ze 2 sarongs voor maar 10.000! Mama bedacht dat ze flink was afgezet op de markt in Ubud.
Na de Gunung kawi gingen we nog naar de zilversmid in Celuk, waar ik van opa’s en oma’s verjaardagsgeld mooie zilveren oorbellen heb gekocht. Bedankt lieve opa en oma!
In Denpasar gingen we ’s avonds voor Yanky’s verjaardag samen uit eten. Een verrassing, want Tirza was er ook! Heerlijk gegeten ’s avonds, en oma (moeder van Yanky, 92), heeft haar ogen uitgekeken over een grote garnaal in een fles.

Zondag hebben we bij Discovery in Kuta geluncht bij een hotel/restaurant en zijn daarna de Shopping Mall in gegaan. Mama ook gelijk het strand van Kuta gezien.

Maandag was echt een heerlijke relax-dag!
Eerst gingen we met Yanky mee naar haar cliënt, een jongen met Syndroom van Down bij ‘Daily care’, een kinderdagverblijf voor kinderen van 0 tot 12 jaar. De kinderen krijgen hier ook Engelse les. Yanky is net als mama ergotherapeut, dus ze heeft geobserveerd en ergotherapiebehandeling gedaan.
Hierna zijn we naar een spa geweest, waar we bodymassage en bodyscrub hebben gekregen met een heerlijke warme douche. We zijn 2 uur in de watten gelegd en heerlijk verwend. Dit was een verjaardagscadeau van m’n oom en tante: nogmaals heerlijk bedankt! ’s Avonds heb ik nog een pedicure en manicure laten doen, heb nu hele schone en vrolijke nagels! In Nederland zou ik dit nooit doen, maar omdat dit te betalen is (105.000 Rp voor manicure, pedicure + lakken = 8 euro), Gewoon omdat het kan!

Dinsdag zijn we gaan lunchen bij een Mexicaans restaurant en heb ik heerlijke burrito’s gegeten. Daarna wilden we nog ergens koffie gaan drinken, maar omdat het zo druk was daar was er pas over 30 minuten plek. De Goa Gajah was vlakbij dus mama en ik zijn daar onder leiding van Daud nog even geweest. Daarna heerlijk wat gedronken en relaxt gezeten.

Vandaag hebben we bloemen gehaald om bloemen te strooien bij de haven voor Heng en de man van oma. Dat doen ze elke keer als Yanky er is om hen te gedenken. Heel erg bijzonder en mooi om te doen. Ik heb erg genoten hier van de gastvrijheid en de vriendelijkheid van oma, Aling, Yanky, Ida en Daud. Heerlijk gegeten en heerlijk bijgekomen. Terima kasih banyak! Nu, brengen Daud en mama me naar Ubung, waar ik op de bus stap naar Bajera. Amanda/Jorma haalt me daar op met de scooter. Ik hoorde dat er al dagen geen internet is, daarom wilde ik nu nog even een blog posten!

Nog maar 3 weekjes en dan ben ik weer in Nederland! Ik zie er erg naar uit om iedereen weer te zien en te knuffelen.

Tot snel!
Veel liefs!


  • 09 Mei 2012 - 06:43

    Elvira:

    Hi Marianne,
    Wat een heerlijke dagen heb je achter de rug! Gezellig hoor. Wat vliegt de tijd toch. Verheug me erop je weer te zien.
    Lieve groeten van ons allemaal.

  • 09 Mei 2012 - 07:23

    Joost & Janneke:

    Lieve Marianne,
    Inderdaad een verjaardag om nooit te vergeten. Prachtig!!! Je bent geweldig verwend meid.
    veel liefs van J&J

  • 09 Mei 2012 - 10:25

    Marieke Rinsma:

    Super leuk om te lezen....xx

  • 09 Mei 2012 - 13:23

    Aky:

    Hallo Marianne, wat maken jullie met elkaar veel mee en wat zien jullie veel verschillende dingen. Leuk dat je je verjaardag met zoveel kinderen hebt kunnen vieren. Ook de foto's zijn erg mooi. Nog een gezellige en fijne tijd.
    Groeten.

  • 10 Mei 2012 - 21:03

    Sabine:

    Leuk verslag weer! Wat een vrolijkheid en enthousiastme :) en wat blijven die foto's mooi... Weltrusten lieve meid!!

  • 11 Mei 2012 - 15:40

    :

    En toen was je het allerleukste cadeau van je allerliefste en leukste en gezelligste reismatties: Amanda en Jorma vergeten te noemen!! :O

    Daarom vul ik het even aan: Marianne heeft een gaaf jurkje gekregen en een haarklem, oorbellen en een zakje m&m's!:P

    Nog 21 dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Timo & Marianne

Wij gaan voor 6 weken helpen bij de Kokua Crew op Hawaii bij YWAM (Kona, University of the Nations). Op 20 mei vliegen we via Seattle naar Kona, Hawaii. Op 26 mei verblijven we op de campus van YWAM. Maandag 30 mei is onze eerste werkdag! Timo gaat waarschijnlijk bij de 'grounds' aan het werk en hopelijk kan ik bij het 'Learning Centre' aan het werk met kids :) In het weekend gaan we het prachtige eiland ontdekken! Onze laatste werkdag is 15 juli en op 26 juli vliegen we naar Honolulu, waar we tot 1 augustus zullen blijven. Dan vliegen we naar Aruba waar we onze familie gaan zien: Rob, Désirée, Marloes en Robin en Linde zijn er dan. Gaan we van genieten! We zijn ontzettend dankbaar dat we YWAM op Hawaii mogen dienen! Ondanks een aantal tegenslagen hebben we gemerkt: God zorgt voor ons grin emoticon Dus: niet opgeven als je een verlangen/visie hebt! We're so grateful to serve YWAM UofN Kona in Hawaii! Thanks to the Lord! Liefs, Timo & Marianne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 30046

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 16 Augustus 2016

YWAM Kona, Hawaii & Aruba

15 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Bali

Landen bezocht: