Laatste nachtje in Nederland - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu Laatste nachtje in Nederland - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu

Laatste nachtje in Nederland

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Timo & Marianne

14 Februari 2012 | Nederland, Deventer

Nog maar één nachtje slapen en dan vertrek ik samen met Jorma en Amanda naar Bali!

Het is zo gek, ik kan het me haast niet voorstellen dat het nu echt gaat gebeuren, na maanden voorbereiding: stage zoeken, contact leggen, bevestiging krijgen, tickets boeken, lessen plannen, injecties halen en m'n koffer inpakken. Ik vind het erg spannend maar ben er gerust op dat God met mij meegaat en dat Hij mij beschermt!

Om alvast even in de stemming te komen van het Indonesië heb ik hieronder wat do's en don'ts geplaatst:

Do:
- wees vriendelijk
- als je gaat eten, zorg dan dat je:
1. je bord leegeet als je nog meer wilt eten, of:
2. iets op je bord laat liggen als je uitgegeten bent.
- meer volgt..

Don't:
- ga nooit met je handen in je zij staan. Dit wordt als agressief ervaren
- met links iets aangeven (je linkerhand is 'onrein'), daarmee wassen de mensen hun aars af. Ik vraag me af of ik wel met links mag schrijven....

Het tijdsverschil is groot: 6-7 uur dus Skypen wordt nog best lastig, omdat ik vanaf 1 uur (daar lokale tijd) lessen ga geven.
Natuurlijk ga ik eerst even acclimatiseren, de eerste 3 nachten verblijven we in 'Melati View' hotel in Kuta. In het hotel is internet dus ik kan jullie gelijk laten weten dat ik veilig ben overgekomen! In het toeristische Kuta (we zitten trouwens op 5 minuten loopafstand van het strand) kunnen we ook een simkaart aanschaffen.
Zondagochtend worden we opgehaald door de mensen van Stichting WINS, die ons naar ons 'guesthouse' in het Learning Center in Angkah zullen verblijven. We slapen dus letterlijk boven de klaslokalen!

Wat ga ik het meeste missen hier?
- de Hollandse maaltijden met aardappelen en jus; waarschijnlijk krijg ik vooral kip (ayam) & rijst voorgeschoteld.
- muziek & kerk- & jeugd-bijeenkomsten
- mijn lieve familie
- mijn lieve vrienden
& last but not least:
- mijn lieve vriend Timo!

Ik hou van jullie en ga jullie allemaal missen, maar ga natuurlijk ook erg genieten!

Gelukkig heb ik iets leuks in het vooruitzicht: mama komt 2 weken(op mijn verjaardag) langs! Daarnaast een nog groter vooruitzicht om in augustus met Timo te trouwen!

Jullie horen snel van me!

Selamat tinggal! (Tot ziens!)

Marianne

  • 14 Februari 2012 - 10:15

    Joanne:

    Hee Marianne!
    Ik wens jou (& je reisgenootjes) een hele goede reis toe en een hele goede tijd daar! Geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis..:P Ga je reisverhalen lezen:)
    Succes morgen met afscheid nemen.. ;)
    Liefs Joanne

  • 14 Februari 2012 - 10:22

    Marlieke:

    Ha marianne!

    Heel veel plezier! Een fijne reis toegewenst en lekker gaan genieten meid!

    Liefs x

  • 14 Februari 2012 - 10:23

    Elvira:

    lieve Marianne.
    Sterkte met iedereen doodknuffelen voordat je gaat. Hele goede reis en heel veel plezier!!!
    xxx Elvira en co

  • 14 Februari 2012 - 10:25

    Sabine:

    Goed voorbereid! En ohw wat klinkt het heeeeeerlijk! Ik wou dat ik met je mee kon!
    DIKKE KUS en tot morgen vroeg!! ps. Wat is het mobiele nummer van je vader ook alweer?

  • 14 Februari 2012 - 11:28

    Lynette:

    Hee!
    Wat leuk dat je naar Bali gaat:)! Het is echt een vet mooi eiland, ik ben dr geweest dus ik kan het weten;) (dus als je nog leuke plekjes wilt weten...).
    Enne, don't worry about skype, ik zit nu in Australie, 9 uur verderop, en mij gaat het prima af:).
    Nou, heel veel plezier daar!!
    xxx

  • 14 Februari 2012 - 12:10

    Carmen:

    Een hele goede tijd daar.

  • 14 Februari 2012 - 15:24

    Maria:

    Geniet met volle teugen want deze tijd komt nooit meer terug.....

    xx Maria

  • 14 Februari 2012 - 16:55

    Ashley:

    Heel veel plezier!

    Liefs!

  • 14 Februari 2012 - 19:58

    Josine:

    Hey Marinanne,

    Heel veel plezier en goede reis!

    Liefs Josine

  • 14 Februari 2012 - 21:11

    Britt:

    Wat leuk om te lezen! Voor ons komt het ook al dichter bij. Wij vertrekken over 2 weken naar Curacao. Heel veel plezier en succes!!

    Groetjes,
    Britt

  • 15 Februari 2012 - 16:44

    0pa En 0ma:

    marianne wij hopen dat de reis goed verlopen is en nu lekker uitrusten.heel veel groetjes en een dikke kus van opa en oma!!!!!!!!!!!!!!

  • 15 Februari 2012 - 16:44

    0pa En 0ma:

    marianne wij hopen dat de reis goed verlopen is en nu lekker uitrusten.heel veel groetjes en een dikke kus van opa en oma!!!!!!!!!!!!!!

  • 15 Februari 2012 - 20:57

    Jeanne:

    Lieve Marianne, vandaag hebben we dan echt afscheid genomen met een heleboel knuffels en lieve woorden. Op Schiphol ging alles voorspoedig en ik hoop dat je terug kunt zien op een goede reis.
    We zijn benieuwd naar al je verhalen; geniet van deze bijzondere tijd lieve meid! Dikke kus van mama en papa

  • 15 Februari 2012 - 22:11

    Timo:

    Marianne!

    Goede reis en kom veilig aan. Jij bent de beste.. Kijk naar jou uit. Wees vastberaden en standvastig en leun maar een beetje op je reisgenoten qua ervaring. You can do it, met God.

    have fun..

    Kus en Knuffel, Timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Timo & Marianne

Wij gaan voor 6 weken helpen bij de Kokua Crew op Hawaii bij YWAM (Kona, University of the Nations). Op 20 mei vliegen we via Seattle naar Kona, Hawaii. Op 26 mei verblijven we op de campus van YWAM. Maandag 30 mei is onze eerste werkdag! Timo gaat waarschijnlijk bij de 'grounds' aan het werk en hopelijk kan ik bij het 'Learning Centre' aan het werk met kids :) In het weekend gaan we het prachtige eiland ontdekken! Onze laatste werkdag is 15 juli en op 26 juli vliegen we naar Honolulu, waar we tot 1 augustus zullen blijven. Dan vliegen we naar Aruba waar we onze familie gaan zien: Rob, Désirée, Marloes en Robin en Linde zijn er dan. Gaan we van genieten! We zijn ontzettend dankbaar dat we YWAM op Hawaii mogen dienen! Ondanks een aantal tegenslagen hebben we gemerkt: God zorgt voor ons grin emoticon Dus: niet opgeven als je een verlangen/visie hebt! We're so grateful to serve YWAM UofN Kona in Hawaii! Thanks to the Lord! Liefs, Timo & Marianne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 30048

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 16 Augustus 2016

YWAM Kona, Hawaii & Aruba

15 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Bali

Landen bezocht: