Aloha! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu Aloha! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu

Aloha!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Timo & Marianne

22 Mei 2016 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

We zijn er!

Na een lange, vermoeiende maar goede reis van in totaal ongeveer 20 uur zijn we aangekomen op het mooie Hawaï.
Timo: "Gisteren was tot nu toe de langste dag uit mijn leven. Hij duurde 36 uur door het 12 uur tijdsverschil (waarvan we 8 uur hebben geslapen). Om 7 uur opstaan (20 mei voor vertrek) en 10 uur naar bed geeft dan in eens 27 uur in één dag in plaats van 15 normaal gesproken"

Om 20.19 kwamen we aan met het vliegtuig, een uur eerder dan gepland.
We werden opgehaald door een vriendin van Marita (uit onze kerk in Deventer, die een DTS stafft op Hawaï en nu in Papua New Guinea zit). Zij hebben samen een DTS gedaan in 2014.

We zijn nu (en slapen vannacht nog) bij het Kona Islander Inn hotel.
Vanochtend waren we vroeg wakker, om kwart voor 6. Gelijk besloten om gelijk wat te doen, omdat het best warm is: 28 graden en bewolkt. Ons hotel ligt echt vlak bij de zee, als je in de tuin doorloopt en de straat oversteekt ben je er zo. Bananenboom en prachtige bloemen gespot.

Vandaag is er een roeiwedstrijd in Kona tot een uur of 4 's middags, allerlei teams tegen elkaar. Gaaf om te zien hoe sociaal iedereen is: flink aanmoedigen! Leuk alle indrukken: mensen zijn hier heel vriendelijk en behulpzaam.

De omgeving verkennen dus: we zijn al even naar ons 'aanstaande onderkomen' gelopen op 'Hale Ola': waar we van 26 mei tot half juli verblijven. Daar ontmoeten we 'Jen' die ook bij de Kokua Crew werkte. Ze gingen vandaag op een trip: kamperen! Ze mochten voor 80 dollar per dag de auto lenen. Dan moet je denken aan zo'n grote truck met open achterbak waar ze dan met zoveel mogelijk mensen proberen in te zitten. Was wel een lachwekkend gezicht!
Timo kon zijn ogen niet van alle auto's afhouden, ze zijn hier ontzettend groot (en mooi, aldus Timo)! Everything is bigger in.. America!

Daarna naar de supermarkt geweest: brood kost hier 5 dollar. Beetje veel van het goede: we zijn over gegaan op cereals.
We willen nog graag gaan surfen een dezer dagen en hebben geïnformeerd. De surfinstructeur vroeg wat voor werk we deden en toen bleek dat zijn collega bij YWAM werkt en parttime bij de surfschool. Het wereldje is hier behoorlijk klein zo te horen.

Morgen gaan we inchecken bij het Go Center van YWAM en gaan we de campus verkennen waar we ook komen te werken. We zijn benieuwd en hebben er veel zin in. Nog eventjes lekker ontspannen voor het harde werken begint, haha.

Dikke kus en tot gauw!

Liefs,
Timo & Marianne

• 22 Mei 2016 - 08:54

Peter Koenen:

Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Leuk om te lezen. GENIET!

• 22 Mei 2016 - 09:08

Sabine:

Veel te zien en te doen! Dat is pas fijn acclimatiseren :) veel plezier!

• 22 Mei 2016 - 14:12

Jeanne Oerlemans:

Wat een bloemenpracht allemaal!
    Timo past wel bij zijn geboortegrond :)
    liefs van pap en mam

• 22 Mei 2016 - 15:45

Trudy Van Der Maden:

wow Marianne dn Timo, klinkt allemaal weer erg avontuurlijk en mooi. Wens jullie heel veel succes. Buiten het werken ook fijn genieten, moet volgens mij een heerlijke omgeving zijn.
    succes en tot het volgende verhaal....liefs en groetjes Trudy vanuit Bali

• 23 Mei 2016 - 12:45

Corma:

Hoi Timo & Marianne,
    Wat ontzettend gaaf dat jullie dit ondernemen!
    Kwam er een beetje laat achter, dus geen afscheid van jullie kunnen nemen, maar....eigenlijk hoeft dat ook helemaal niet, want we blijven zo met elkaar in contact. Geniet ervan! Liefs en zegen.

• 23 Mei 2016 - 13:47

Frans Samson:

Ik herinner me de tijd dat ik op de Big Island was met je ouders en jij nauwelijks kon lopen.
    Moet Marian zich melden bij de autoritijd binnen zoveel tijd ?
    Voorzichtig op de rotsen. Vlak bij de compound. Pasop voor zonnesteek.
    Geniet van het mooie eiland en de bergen waar af en toe uitbarstingen zijn.
    Groetjes ook van oma en de anderen
    God save Marian en Timo.

Timo & Marianne

Wij gaan voor 6 weken helpen bij de Kokua Crew op Hawaii bij YWAM (Kona, University of the Nations). Op 20 mei vliegen we via Seattle naar Kona, Hawaii. Op 26 mei verblijven we op de campus van YWAM. Maandag 30 mei is onze eerste werkdag! Timo gaat waarschijnlijk bij de 'grounds' aan het werk en hopelijk kan ik bij het 'Learning Centre' aan het werk met kids :) In het weekend gaan we het prachtige eiland ontdekken! Onze laatste werkdag is 15 juli en op 26 juli vliegen we naar Honolulu, waar we tot 1 augustus zullen blijven. Dan vliegen we naar Aruba waar we onze familie gaan zien: Rob, Désirée, Marloes en Robin en Linde zijn er dan. Gaan we van genieten! We zijn ontzettend dankbaar dat we YWAM op Hawaii mogen dienen! Ondanks een aantal tegenslagen hebben we gemerkt: God zorgt voor ons grin emoticon Dus: niet opgeven als je een verlangen/visie hebt! We're so grateful to serve YWAM UofN Kona in Hawaii! Thanks to the Lord! Liefs, Timo & Marianne

Actief sinds 20 Dec. 2011