Vakantie vieren (keihard verbranden) - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu Vakantie vieren (keihard verbranden) - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Timo & Marianne van Os - WaarBenJij.nu

Vakantie vieren (keihard verbranden)

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Timo & Marianne

29 Mei 2016 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Aloha Ohana (Hallo familie!)

Hierbij een update over onze vakantieweek! Aanstaande maandag (30 mei) is namelijk onze eerste werkdag bij YWAM. Timo en ik gaan werken op de grounds: dat wil zeggen, onkruid wieden en veel buiten zijn. Waarschijnlijk dus bruin worden ;-) Ik hoopte op het lesgeven in het Learning Center, maar de kinderen hebben net hun 'graduation party' gehad en zijn zo goed als klaar met school.

Zondag zijn we naar de eerst gestichte kerk op Kailua (Kona) geweest: de Mokuaikaua church. Craig Hill sprak hier over je eigen huwelijk en hoe je in plaats van energie uit je partner te halen juist kunt 'fuellen'. Was super gaaf en toepasbaar :) Daarna gingen we met onze zware koffers zwetend de heuvel op naar YWAM, het Go Center! Maar 10 minuten lopen maar ja, het is hier zo'n 30 graden ;-)

De hele YWAM basis hier is supergroot, net een kleine stad. Erg gezellig wel. We kregen een keycord en kunnen genieten van 3× op een dag lekker eten van de 'cafetaria' hier, die ontzettend uitgebreid is: 's morgens heerlijke fruit met cereals, scrambled egg, baked potatoes etc. 's Middags warm eten, wat kan variëren tussen rijst, lasagna, spaghetti, maar altijd met een heerlijke salade. 's Avonds wraps, burgers met frietjes, of iets anders. Erg afwisselend en super goed eten!

We hebben trouwens voor een week (nu nog tot maandag) scooters gehuurd, daarmee zijn we dinsdag naar 'Two step beach' gereden om te snorkelen. Het heet Two Step omdat er eigenlijk alleen rotsen zijn, maar bij een bepaalde rotsen die platter is kun je makkelijk het water in komen (stappen). Iemand van de campus van YWAM raadde ons aan om hierheen te gaan omdat er ook dolfijnen waren en je prachtige vissen ziet. De vissen die we zagen waren inderdaad prachtig: vooral geel maar ook andere bijzondere vissen. Van Fujifilm hadden we een onderwatercamera gekocht (nog met rolletjes), dus die konden we nu goed gebruiken (we zijn nog steeds op zoek naar een GoPro oid). Timo was weer gaan zwemmen, ik was uit het water en even later hoorde ik gejoel en keek ik verderop: er waren dolfijnen gespot! Ze sprongen uit het water en deden kunstjes. Wij gingen er ook op af en konden ontzettend dichtbij komen. Vroeger was het al mijn droom: zwemmen met dolfijnen in het wild. Deze droom is uitgekomen: ik kon ze bijna aanraken, zo dicht bij kwamen ze. WAUW! Toen we terug gingen naar de scooters merkten we dat we ontzettend verbrand waren: we hadden geen idee dat we een T-shirt moesten aandoen tijdens het snorkelen (hoorden we later pas)..dus: we zitten nu nog bij te komen van de gevolgen. Maar één ding is zeker: dit vergeten we nooit meer (de dolfijnen en T-shirts), haha! De rest van de week dus rustig aan gedaan omdat we ongeveer kreupel waren. Donderdag onze surfafspraak gecancelled helaas.

Donderdag was onze aankomstdag van de Kokua Crew en vrijdag hadden we "orientation". De staff stelde zich voor en we kregen een filmpje te zien over hoe je je hoort te gedragen op dit eiland met een beetje voorgeschiedenis. Onze groep bestaat uit 16 mensen, Duitse meiden, Amerikanen, Zuid Koreanen en Canadezen. Er zijn veel Amerikanen maar ook heel veel Duitsers hier, dat is wel leuk! We worden met busjes (max. 15 personen) naar de campus gebracht en hebben een strak schema als we straks gaan werken (zie foto's).

Vandaag (zaterdag) gingen met de hele groep en andere Kokua Crew (die hier al langer zijn) naar Kua Bay: een prachtig strand, waar rotsen zijn, maar vooral echt strand. Gave tijd met elkaar gehad: gerelaxed maar ook 'teambuilding' gedaan (touwtrekken en waterballonnen gooien). Op de terugweg bij de 'Lavatube' gestopt : erg indrukwekkend.

Eind volgende week geven we jullie een update van onze werkzaamheden bij de Grounds!

See ya!

Liefs,
Timo & Marianne

• 29 Mei 2016 - 11:43

Jeanne Oer:

Marianne en Timo, wat een fantastisch mooie omgeving waar jullie zijn! En wat bijzonder om zo tussen de vissen én dolfijnen te kunnen snorkelen. Dat vergeten jullie nooit meer:)... De verbranding een beetje bijgetrokken? Een goede tijd met de crew en tot horens. Veel liefs

• 29 Mei 2016 - 14:16

Sabine:

Leuke mensen, lekker eten, mooie natuur, inspiratievolle kerkbezoekjes... Met als klap op de vuurpijl dolfijnen! Ik wil ook! Wanneer kan ik langskomen? :p

• 30 Mei 2016 - 11:50

Marijn:

Lieve Marianne en Timo,
    Wat heerlijk wat jullie allemaal meemaken!
    Geweldig met de mensen en dieren om je heen. We zijn jaloers!
    Hoop dat jullie geïnspireerd worden komende week en hoor graag hoe je het verging!
    Dikke kussen!
    Paps

• 30 Mei 2016 - 20:01

Marije:

Leuke verhalen al zeg! Heerlijk leven volgens mij daar! En die dolfijnen, gaaaaaf! Heel bijzonder. Hoe ging de eerste werkdag? Goed blijven smeren he meis ;). Succes daar! Liefs Marije

Tags: Hawaii

Timo & Marianne

Wij gaan voor 6 weken helpen bij de Kokua Crew op Hawaii bij YWAM (Kona, University of the Nations). Op 20 mei vliegen we via Seattle naar Kona, Hawaii. Op 26 mei verblijven we op de campus van YWAM. Maandag 30 mei is onze eerste werkdag! Timo gaat waarschijnlijk bij de 'grounds' aan het werk en hopelijk kan ik bij het 'Learning Centre' aan het werk met kids :) In het weekend gaan we het prachtige eiland ontdekken! Onze laatste werkdag is 15 juli en op 26 juli vliegen we naar Honolulu, waar we tot 1 augustus zullen blijven. Dan vliegen we naar Aruba waar we onze familie gaan zien: Rob, Désirée, Marloes en Robin en Linde zijn er dan. Gaan we van genieten! We zijn ontzettend dankbaar dat we YWAM op Hawaii mogen dienen! Ondanks een aantal tegenslagen hebben we gemerkt: God zorgt voor ons grin emoticon Dus: niet opgeven als je een verlangen/visie hebt! We're so grateful to serve YWAM UofN Kona in Hawaii! Thanks to the Lord! Liefs, Timo & Marianne

Actief sinds 20 Dec. 2011